Friday, September 10, 2010

a.i.d.i.l.f.i.t.r.i 2010 ( Syawal pertama )

Woke up at 7.15am and prepared for sembahyang raya with wearing last year baju melayu with orange color with its samping also.

At 8.15, rushing to surau taman. Went back from surau at 9.30 after listened to khutbah raya and had tea before going to my late father grave at 10am. There(kubur) were so so crowded, yea, bile raya je barulah kubur bertandang dengan para manusia.

Penziarahan pertama raya aku pun bermula after went to kubur. yea, rumah pertama yg aku ziarah i had RM1 of angpau setelah sekian lama aku tak merasakan angpau rm1. haha!
But hati tetap berkata, beryukur lah daripada tak ada. Yea, aku bersyukur.
Rumah Kedua ke rummah nenek ku, pun xdapat, ok, yang ini aku faham pasal atuk aku baru meninggalkan kami sekeluarga 3minggu lepas. So apa yg ada saja dari nenek aku.











Rumah ketiga dan sehingga keenam alhamdulillah, rezeki aku mula murah. Yang mengagumkan aku, aku dengan cuma duduk melepak dalam rumah manakala tetamu y
ang datang beraya rumah aku tu pulak yang hulurkan duit raya kat aku seberadik.haha. alhamdulillah lagi.

Mak aku pulak tak habis-habis snap gambar keluarga. sikit2 gambar. haha!


Yang menyedihkan 1 syawal ini bila pagi dan petang hujan saje.

Rasenye, itu sahaja untuk 1 syawal.


Konklusi : Bersyukur lah kita dengan apa pun yang kita dapat, Allah itu maha kaya, maka rezeki itu ada dimana2 selagi kita sentiasa bersyukur dan ingat pada yang Esa. :)

No comments:

Post a Comment